Sy, sydde, har sytt

Idag när jag har en helt ledig dag, så har jag pressat symaskinen till det yttersta. 3 par jeans har jag sytt in. 2 par ville jag har mer som stuprör. Jag är så smal över ankeln och smalbenet, och har lite höfter, vilkt gör att byxorna ofta sitter bra upptill men blir för slappa nedtill.
Sedan klippte jag av ett par gamla jeans, och sydde på lappar på shortsen. Blev supersnyggt! Tog även en runda med lite sandpapper för lite sliten effekt. Perfekt!



Ett par jeans fick sig också en behandling med sandpappret. De var faktiskt riktigt fula innan och om jag ska erkänna har jag aldrig använt dem. Men nu gjorde jag lite slitningar (hål) och strök med sandpappret upp och ner för en liten sliten och rynkig effekt på dem.




Nu återstår bara städandet, och det är ungefär lika roligt som i syslöjden, bara det att då hjälpte man varandra. Någon sopade och någon plockade undan saxar och liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0