Hälsosamt





Idag har jag bakat muffins. I desperation över hemtentan kom några av mina klasskompisar över för lite diskussion, råd och tips som man kan få av varandra. Och då tänkte jag bjuda på fika, men det enda som fanns att bjuda på här hemma var en annanaspaj, och det frestade inte alls. Så muffins på 15 minuter är enkelt och går snabbt. Eftersom vi är blivande hälsocoacher, så gjorde jag hälsomuffins. Jag bytte ut det vanliga vetemjölet mot fibermjöl, och sockret byttes mot naturligare ingredienser som russin och äpplebitar samt äpplemos. Smeten såg mycket tveksam ut, mest lös och äcklig faktiskt. Men muffinsen förvandlades i ugnen till riktiga godbitar och såg inte alls så illa ut. Smakade bra gjorde de också!
Att slita i håret och insupa koffein är däremot inte nyttigt, men vad gör man inte för att lyckas. Nu är tentan klar och inskickad, jag har tagit en powerwalk och tränat lite mage och ben.

Nu är det dags att göra inget mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0