2009

År 2009 får bli ett år med nya möjligheter och spännande händelser. År 2008 har varit ett riktigt skitår, nästan så man vill spy på det. Fast det har ju självklart funnits en hel del bra med året också. Det är lustigt, det är lättare att komma ihåg alla negativa händelser och de postitiva glöms lätt av om de inte är storslagna.

Jag har slutat lägga nyårslöften, mål är mer rimligt, eftersom jag är dålig att hålla vad jag lovar mig själv. Jag minns inte ens mina nyårslöften från något tidigare år. Undrar varför jag inte kan hålla dem?
Mina mål 2009 är att njuta av livet mer. Att vara glad för små saker som gynnar vardagen. Jag vill börja träna och äta mer hälsosamt. Trots att jag utbildar mig som hälsocoach så har jag inte lyckats leva som jag ska lära. Usch för mig! Men jag har ett halvår på mig innan utbildningen är klar, haha vilken tur!
Ett annat mål är att göra det jag känner för och våga säga nej till det jag inte känner för. Kanske låter hårt? Men jag tror att det är viktigt att göra det man själv tycker är viktigt och strunta i det som är mindre viktigt. Då menar jag INTE att strunta i att gå till tandläkaren eller skita i att gå och handla åt mamma, för det är viktigt.

Och sist men inte minst, ska jag försöka skaka liv i den här bloggen som legar och dammat igen lite nu under juletid. Jag antar att jag bör sätta ett mål som också handlar om organisation och tidsplanering.

Ha ett underbart 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0