Resminnen

När Engla skrev idag att hon var ressugen kunde jag inte annat än att tipsa henne om Dominikanska republiken.
Jag och min kärlek var där i två veckor under månadsskiftet mars till april i år. Jag fick en resa i julklapp och när vi funderade på vart vi skulle åka så hittade jag en restresa till just DP. Visste inte många som vart där så det var lite osäkert hur det skulle se ut. Bilderna lockade ju i alla fall.
Och ja, det var finare än bilderna. Helt underbart! Vi hamnade på Apollos sämsta hotell, ändå ett trestjärnigt hotell med frukost som ingick. Inte illa. Vi bodde i Cabarete på norra sidan, som har en lång vacker sandstrand och många trevliga resturanger längs med stranden. Apollo erbjöd runt 20 utflykter man kunde göra tillsammans med dem. Vi red i djungeln en dag, åkte på jeepsafari, snorklade på Paradise Island, solade på Bacardi Island och besökte Puerto Plata och bärnstensmuseet samt en romfabrik en dag. Alla de andra dagarna så njöt vi av det vackra vädret.
Vad jag inte tänkte på första dagen var att splen är stark där nere, så jag smörjde bara en gång. På kvällen var jag en kräfta minst sagt, Och det gjorde ont!
Korten vi tog är tagna med en Nikon.... D40 tror jag att det är...


Första dagen i solen vid hotellets pool


Lunch på resurang Blue cabarete alldeles intill stranden


Liten vy av Cabarete Beach


Soussoa


Samana, på väg till Bacardi Island


På Bacardi Island


Souvenirshop


Vy över Bacardi Island


Ridtur  (vi fick rida förbi platser där se spelat in delar av Jurassic Park)


En glad snorklare


Framme vid paradise Island (snorklingen var paradiset)



En ganska tam Pelikan

Kram Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0