Ingen skepparjacka för mig




Jag var jättesugen på att beställa denna Skepparjacka från HM, halva priset och allt. Men jag var lite osäker och begav mig ut på stan, upp till HM och provade för att prova den. När jag lyfte den från galgen så hade det fastnat en massa trådar från andra kläder på den , och nere i kanten hade den dragit åt sig damm från golvet.
Med hundar hemma i huset så insåg jag snabbt att det inte skulle funka.  Jackan är gjord av 60% ull, 15% akryl och 15% poleyester samt 10% viskos. Poleyester och akryl är exempel på Syntetfibrer. De bildar lättare statisk elektricitet som gör att tygerna drar åt sig smuts och fångar upp fukt.

Synd, annars helt okej passform.  Att tänka på om man har djur hemma är just att köpa en jacka men mindre syntetfibrer. i. Självklart fastnar smuts och hår på de flesta tyger men man kan försöka akta sig för de värsta.=)

Kram Malin

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Såg svaret nu, synd att den drog till sig så mycket :(

2008-09-12 @ 22:02:01
URL: http://stephaniessecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0