Om Forever 21


Idag kom denna kabelstickade koftan hem till mig och den är värd varenda krona. Innan när jag har beställt från Forever 21 så har kvaliteten på kläderna kännts lite sådär. En del kläder har vart fina, andra dåliga i sömmar, tyg osv. Men denna var absolut ingen besvikelse.
Behövde inte betala någon tull denna gång heller, trots att det gick på lite över 600 kr. För er som undrar lite om Forever 21 så tänkte jag ge lite information.

√ Frakten
varierar med hur mycket man beställer för. Är dock ganska dyr. En beställning för upp till 50 dollar ger en frakt på ca 40 dollar. En beställning för under 100 dollar ger en fraktkostnad på ca 45 dollar. Idag står dollarn i ca 6,6 kr.
√ Tull kan man åka på att betala. Vissa har jag hört beställt för runt tusenlappen och sluppit tull, andra säger att gränsen går vid 500 kr inklusive fraktkostnaden. Tullen ligger annars på 12% av den totala beställningssumman inkl frakt. Det tillkommer också en moms som tullen tar ut på 25 %.
Hur mycket tull man kan komma att få betala kan man räkna ut på tulverkets hemsida med hjälp av avgiftsguiden.
√ Storlekarna då. Jag är en normal small, men beställer alltid en storlek större, alltså en M. Nederdelarna är framför allt små, och överdelarna blir ganska små över bysten om man har lite större byst. Koftorna jag beställde nu tog jag slutligen i M efter mycket funderande, och de passade bra.
√ Retur kan man göra. Paketet innehåller en färdigadresserad klisterlapp precis som när man beställer hos HM, som man bara kan klista på och skicka tillbaka. Det kostar dock en del att returnera och det får du själv stå för.
√ Förpackningen är super. Det kommer i en låda och absolut ingen plastpåse. Sedan är kläderna packat i papper.
√Om kläderna inte passar tipsar jag om att man säljer dem på tradera. Där är de ofta eftertraktade. Nu när dollarn är påväg upp igen så blir det dyrare att beställa hem och lite enklare att handla från tradera. Det fins också många boende eller resande i USA som köper klädern från butikerna och lägger ut dem på Tradera.

Hoppas det var till hjälp. Fråga gärna om det är något mer ni undrar som jag kanske kan svara på:)

Kram Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0