To wear i Höst

Min höstlista

Överdelar

Stickade koftor, gärna oversized till ett par tights

T-shirts

Toppar med mycket spets eller rosetter som detaljer. Även rutor

Spetsklänningar

Kappa i någon härlig färg, gärna annat än svart och grått.

Halsduk och sjal med gulddetaljer

 

Nederdelar

Stuprör i mest mörka färger

Färgglada tights och leggings, även spets

 

Accessoarer

Diadem i diverse glada färger

Halsband med stora detaljer

Pärlor

Rosetter på accessoarerna

Lite större väskor, gärna i läder och mycket färg

Stickade tummvantar

 

På fötterna

Lackskor, pumps och ballerina

Stövlar och stövletter i läder eller läderliknande material, gärna med lite fransar

 

Färger

Marinblått

Rött

Svart

Vitt

Grått

Gult (gärna senapsgult)

Cerise

 

 

Nu när sommaren går mot slutet så brukar de färgglada kläderna få övervintra i garderoben och färger som svart, grått och brunt, kanske även vinrött, brukar användas flitigt. Det är lite tråkigt tycker jag. Men modet i höst pekar däremot mer åt det färgglada hållet. Det är bra det!

Jag kommer att satsa på en jacka eller kappa i en mer ovanlig höstfärg, kanske cerise eller gul. Röd är också fint, lite mer vanligt.

På fötterna kommer stövlarna och stövletterna vara bruna eller svarta, men mina svarta strumpbyxor eller tajts, kommer jag att sticka ner i ett par färgglada pumps eller platta skor. Pumpsen har jag inte riktigt lärt mig att gå runt i så de platta skorna går först. De är dessutom inte lika hala att gå i de dagar isen ligger på gatan.

Jag är ett stort fan av stuprör och tycker att de håller även i år. Mörka, svarta eller blåa, går alltid hem. Men i år kommer jag även att ha en aning mer färgstarka jeans. Kanske ett par i cerise.

 

Det var riktigt kul att göra listan. Nu vet jag lite mer vad jag ska titta efter när jag shoppar inför hösten.

 

Puss Malin


Kommentarer
Postat av: mimmi

det låter helrätt!

2008-08-12 @ 15:08:13
URL: http://miiiimmiiiii.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Koftor är ett måste! Jag älskar dem.

2008-08-12 @ 15:09:46
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: cammie

ska inhandla kofter i veckan :) kika gärna in och lämna en rad*

2008-08-12 @ 15:10:36
URL: http://silverkiss.blogg.se/
Postat av: Emmae

Låter fint :)

2008-08-12 @ 15:10:44
URL: http://emmaarvidssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0